Валентина Гризодубова - Видатні постаті України
Понеділок, 05.12.2016, 15:33Вітаю Вас Гость | RSS
Видатні постаті України
Меню сайту
Категорії розділу
Військові повстанці [2]
Космонавти [1]
Льотчики [2]
Маршали [3]
Танкісти [1]
Генерали [1]
Опитування
Хто на вашу думку самий видатний спортсмен України?
Всього відповідей: 178
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Привітання

Біографії


Головна » Біографії » Військові діячі » Льотчики

Валентина Гризодубова
Біографія

Валентина Гризодубова - дочка винахідника і льотчика Степана Васильовича Гризодубова . Народилася в Харкові 10 травня 1909 ( ця справжня дата народження встановлена ??співробітниками музею Гризодубових у Харкові; офіційної ж датою народження вважається 31 січня ( 18 січня за старим стилем ) 1910 року ) .
Вже в 2,5 роки Валентина піднялася в небо на батьківському аероплані з харківського аеродрому , прив'язана до батька ременями. У 14 років вона здійснила перший політ на планері в Коктебелі на зльоті планеристів .
Після закінчення середньої школи вступила до Харківського технологічного інституту . Паралельно закінчила музичне

 
Валентина Гризодубова

училище по класу рояля і була зарахована до консерваторії.
4 листопада 1928 , будучи студенткою ХТІ , зараховується в перший набір Харківського Центрального аероклубу . Закінчила аероклуб за три місяці. Для продовження навчання льотній майстерності в Харкові не було можливостей , і Гризодубова , залишивши інститут , надійшла в 1-у Тульську льотно -спортивну школу Тсоавіахіму . У 1929 році вступила до Пензенської школу льотчиків- інструкторів.
Займалася планерним спортом. З 1930 по 1933 рік працювала льотчиком- інструктором в Тульському аероклубі « Добролет », потім - інструктором льотної школи близько підмосковного села Тушино .
У 1934-35 роках була льотчиком агітескадрільі імені М. Горького , що базується на Центральному аеродромі в Москві. Працюючи в ескадрильї , вона облетіла майже всю країну на різних типах літаків того часу. Літала над Паміром , Кабардино -Балкарії , Ферганській долиною. У 1939 році призначена начальником Управління міжнародних повітряних ліній СРСР. Навчалася в Ленінградському інституті інженерів Цивільного повітряного флоту.
У жовтні 1937 року встановила 5 світових авіаційних рекордів на легкомоторних літаках. 24-25 вересня 1938 року в якості командира екіпажу разом з П. Д. Осипенко і M. M. Раскової на літаку « Родина» (АНТ -37 ) зробила безпосадочний переліт з Москви на Далекий Схід , встановивши міжнародний жіночий рекорд дальності польоту ( за 26 години 29 хвилин покрито відстань в 6450 км) .
В. С. Гризодубова , використовуючи свою популярність і знайомства у вищих колах , неодноразово клопотала на захист людей , постраждалих від репресій. Зокрема , разом з відомим льотчиком М. М. Громовим вона заступилася за С. П. Корольова , майбутнього творця радянської космічної програми ; багато в чому завдяки їх зусиллям його перевели з табору на Колимі в ЦКБ -29.
У 1941 році вступила у ВКП (б). Очолювала Антифашистський комітет радянських жінок . Член комісії з розслідування злодіянь німецько -фашистських загарбників (1942 рік).
Під час Великої Вітчизняної війни , з березня 1942 року по жовтня 1943 року, командувала 101 авіаполк Авіації дальньої дії ( АДД ) . На травень 1943 особисто здійснила близько 200 бойових вильотів ( в тому числі 132 - нічних ) на літаку Лі -2 на бомбардування ворожих об'єктів , для доставки боєприпасів і військових вантажів на передову і для підтримки зв'язку з партизанськими загонами. У 1943 році присвоєно звання полковника .
При цьому , за даними командувача АДД А. Є. Голованова , полк Гризодубової мав низьку дисципліну серед особового складу і велика кількість не пов'язаних з веденням бойових дій льотних пригод , а сама Гризодубова не раз самовільно залишала свою частину під час ведення бойових дій . У 1944 році , згідно однієї версії , з метою отримання генеральського звання і перетворення її полку в гвардійський , подала до ЦК ВКП (б) скаргу на командувача Авіацією дальньої дії А. Е. Голованова . У результаті проведеного розслідування скарга була визнана свідомо помилкової , після чого Гризодубова була виведена зі складу АДД , а її справа було вирішено передати у військовий трибунал ( виходячи з тексту в зазначеному джерелі , справа в трибунал передано не було). Полк ж Гризодубової , під командуванням її колишнього заступника , вже через кілька місяців був перетворений в 31 -й гвардійський бомбардувальний полк.
З 1946 року полковник В. С. Гризодубова - в запасі . Після демобілізації з Радянської Армії працювала в цивільній авіації заступником начальника НДІ- 17 (пізніше Інститут приладобудування , в даний час Концерн радіобудови "Вега" ) з льотної частини. Її підрозділ проводило випробування радіоелектронної апаратури для Військово -повітряних сил і цивільної авіації. Вона особисто брала участь у випробувальних польотах по випробуванню та доведенні розроблюваного в НДІ -17 радіолокаційного обладнання .
У 1963 році за особистою ініціативою Гризодубової був створений унікальний Науково -дослідний льотно -випробувальний центр ( НІЛІЦ ), який вона і очолила . У 1972 році Гризодубова повернулася в Інститут приладобудування на посаду заступника начальника , де пропрацювала до 1993 року.
Депутат Верховної Ради СРСР 1 - го скликання.
Померла 28 квітня 1993 , похована на Новодівичому кладовищі в Москві (ділянка 11).


Поділится ссилкою з друзями:
Категорія: Льотчики | Додав: valera (31.08.2013) W
Переглядів: 885 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Життя сайту!
Пошук
Block title
Block content
Block title
Block content
Block title
Block content
Block title
Block content
Друзі сайту